Rechtstaatlichkeit

Om nedsættelse af et særligt udvalg i Europa-Parlamentet om undersøgelse af den polske offentlige anklagemyndigheds funktion

E. P.
5 Supporters 5 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019

Andrageren opfordrer til, at der nedsættes et særligt undersøgelsesudvalg, som skal undersøge de påståede problemer med den polske offentlige anklagemyndigheds funktion. Andrageren fastholder, at borgernes rettigheder krænkes i Polen som følge af de forfatningsstridige ændringer, der er blevet foretaget i retssystemet, siden den nuværende polske regering kom til magten i 2015. De spørgsmål, der rejses af andrageren, omfatter en sammenlægning af anklagemyndighedens kontor og justitsministers kontor og politiseringen af de retshåndhævende myndigheder.

Thank you for your support, E. P.