Handelspolitik

Om de olika typerna av europeiska system för nitratmätning

M. B.
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Framställaren hävdar att införlivandet av nitratdirektivet har försenats med flera år till följd av översynen av förordningen om gödselmedel. Han anser dock att det finns problem med mätsystemen i hela EU, eftersom mätstationerna i medlemsstaterna inte använder samma standarder och att resultaten därför inte enkelt kan jämföras. Detta skapar också konkurrensproblem inom det europeiska jordbruket. Framställaren undrar hur EU ska säkerställa att mätresultaten är jämförbara mellan medlemsstaterna, om man är medveten om skillnaderna mellan mätsystemen och om en EU-förordning om mätsystem skulle kunna leda till jämförbara resultat.

Thank you for your support, M. B.

openPetition international