Prostředí

”No alla costruzione APL”-liikkeen puolesta, ja 23 allekirjoittanutta, moottoritieosuuden rakentamisen vastustamisesta

Petice je adresována

0 podpisy

Sbírka byla dokončena

0 podpisy

Sbírka byla dokončena

1. Zahájena 2020
  2. Sbírka byla dokončena
  3. Připravit podání
  4. Dialog s příjemcem
  5. Rozhodnutí

Toto je petice online Evropského parlamentu .

forwarding
Tato petice je také dostupná v český .

Petition richtet sich an: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Vetoomuksen esittäjät toteavat, että Autostrada Pedemontana Lombarda (APL) -tien rakentamishanke uhkaa aiheuttaa kansanterveydelle peruuttamatonta haittaa. Tieosuus on noin 157 kilometriä pitkä, ja siihen sisältyy 67 kilometriä moottoritietä, 20 kilometriä ohikulkuteitä ja 70 kilometriä paikallisteitä kuuden kunnan alueella. Kyseinen alue altistui vuonna 1976 Seveson kunnassa sijainneesta ICMESA-yhtiöstä päässeelle dioksiinipilvelle (TCDD). Heidän mukaansa maansiirtotyö vapauttaa maaperään jääneen dioksiinin lisäten asukkaiden altistumista. Lisäksi saastunutta maaperää kunnostettaisiin ainoastaan kolmessa kuudesta kunnasta. Vetoomuksen esittäjät huomauttavat myös, että APL-hankkeessa on kyse merkittävästä maankäytöstä vastoin tiedonantoa COM(2011) 571 final (tiedot 2A), sillä suunnitellut kaksi alikulkutunnelia vaikuttaisivat tulva-alueiden hydrogeologiseen tasapainoon. Lisäksi Lombardian ilmanlaatuluokitus on yksi Euroopan huonoimpia (tiedot 2D). Vetoomuksen esittäjät vaativat, että rakennushanke peruutetaan, sillä se on ristiriidassa myös tiettyjen julkisten ja yksityisten hankkeiden ympäristövaikutusten arvioinnista annetun direktiivin 2014/52/EU keskeisten tavoitteiden kanssa.

Odkaz na petici

Obrázek s QR kódem

Odtrhávací lístek s QR kódem

download (PDF)

Informace o petici

Petition gestartet: 27. 08. 2020
Petition endet: 26. 08. 2021
Kraj : Evropská unie
kategorie : Prostředí

rozprava

Zatím žádný argument PRO.

Zatím žádný argument CONTRA.

Pomozte posílit občanskou účast. Chceme, aby vaše obavy byly vyslyšeny a zůstaly nezávislé.

Povýšte nyní