Ympäristö

For "No alla costruzione APL", med 23 medunderskrivere, mod anlægget af en motorvejsstrækning

Vetoomus on osoitettu

0 allekirjoitukset

Keräys valmis

0 allekirjoitukset

Keräys valmis

1. Aloitti 2020
  2. Keräys valmis
  3. Valmistele hakemus
  4. Vuoropuhelu vastaanottajan kanssa
  5. Päätös

Tämä on online-vetoomus Euroopan parlamentin .

Tämä vetoomus on saatavilla myös kielellä suomi .

Petition richtet sich an: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Andragerne oplyser, at der er risiko for uoprettelig skade på folkesundheden som følge af projektet vedrørende anlæggelse af vejforbindelsen Autostrada Pedemontana Lombarda (A.P.L.), som skal bestå af ca. 157 km motorvej, 20 km omfartsveje og 70 km lokale veje, fordelt over seks kommuner, hvis område blev ramt af dioxinskyen (TCDD), der udslap fra kemikalievirksomheden ICMESA i Seveso i 1976. De siger, at jordarbejderne vil frigøre den dioxin, der stadig findes i jorden, hvilket vil forværre beboernes eksponering, og at der kun er planlagt rensning af forurenet jord i tre af de seks kommuner. A.P.L.-projektet indebærer omfattende arealanvendelse i strid med COM(2011)0571 (info 2A), mens de to underføringer, der er planlagt, vil påvirke den hydrogeologiske balance i oversvømmelsesområder, og sidst, men ikke mindst, har Lombardiet en af de laveste placeringer i Europa for luftkvalitet (info 2D). Andragerne opfordrer til, at anlægsprojektet annulleres, da det også er i strid med de centrale målsætninger (miljø og sundhed) i direktiv 2014/52/EU om vurdering af visse offentlige og private projekters indvirkning på miljøet.

Linkki vetoomukseen

Kuva QR-koodilla

Irrotettava lippis QR-koodilla

lataa (PDF)

Vetoomuksen tiedot

Petition gestartet: 27.08.2020
Petition endet: 26.08.2021
Alueella: Euroopan unioni
Aihe: Ympäristö

Väittely

Ei vielä väitteitä puolesta

Ei vielä väitteitä vastaan

Auta vahvistamaan kansalaisten osallistumista. Haluamme saada huolesi kuuluviin ja pysyä itsenäisinä.

Lahjoita nyt