Neuvoston direktiivin 2003/109/EY väitetystä virheellisestä saattamisesta osaksi kansallista lainsäädäntöä Puolan ulkomaalaisia koskevan lain osalta

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä väittää, että 12. joulukuuta 2013 annetun Puolan ulkomaalaisia koskevan lain säännökset eivät ole yhtenäisiä neuvoston direktiivin 2003/109/EY ja erityisesti johdanto-osan 5, 6, 10 ja 11 kappaleen kanssa pitkään oleskelleiden kolmansien maiden kansalaisten aseman osalta eivätkä 5 artiklan 2 kohdan kanssa. Vetoomuksen esittäjän mukaan organisatorisista syistä on liian vaikeaa tai jopa mahdotonta täyttää puolan kielen taitoa koskevan virallisen todistuksen edellyttämät vaatimukset pitkäaikaisen oleskeluluvan saamiseksi EU:ssa, sillä tutkinto järjestetään liian harvoin ja vain pienessä osassa puolalaisia keskuksia ja osallistujille on rajoitettu määrä paikkoja. Vetoomuksen esittäjän mukaan myös se, että puolan kielen taito on pakollinen ja siitä on oltava virallinen todistus, vaikuttaa olevan ristiriidassa direktiivin 5 artiklan 2 kohdan kanssa kotouttamisedellytysten täyttämistä koskevan säännöksen osalta.

Link to the petition

Image with QR code