Handelspolitik

Namens de vereniging "Vogtländischer Bauernmarkt e.V.", over de kalibratie van specifieke typen weegschalen

E. P.
1 Supporter 1 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener is van mening dat er in de hele EU soortgelijke regels moeten komen over de afgifte van kalibratiecertificaten en hoe vaak weegschalen moeten worden gekalibreerd. Indiener legt uit dat er voor niet-statische weegschalen die worden geïmporteerd naar en verkocht in Duitsland een kalibratiecertificaat moet worden behaald, hetgeen duur en tijdrovend is. Het juridische kader schijnt anders te zijn voor statische weegschalen. Indiener is van mening dat alle systemen geharmoniseerd moeten worden om verstoringen op de eengemaakte markt te voorkomen voor de verkoop van deze producten.

Thank you for your support, E. P.