Tiere

Namens de Vereniging van Europese dierenbeschermingsorganisaties, over de mishandeling van Spaanse windhonden (galgo’s) in Spanje

E. P.
14 Supporters 14 in European Union
  1. Launched November 2019

Volgens indiener leven de Spaanse windhonden (galgo’s) die in Spanje gefokt worden voor de jacht onder erbarmelijke omstandigheden. Nadat het jachtseizoen is afgelopen worden de honden aan hun lot overgelaten of op gruwelijke wijze gedood. Indiener dringt er bij het Europees Parlement op aan uniforme wetgeving aan te nemen over dierenbescherming en welzijn, met name om de mishandeling van Spaanse windhonden tegen te gaan. Volgens indiener moet er ook druk worden uitgeoefend op de Spaanse regering om actie te ondernemen en haar standpunt over deze kwestie te herzien.

Thank you for your support, E. P.