Tiere

För ”Association of European Animal Welfare Organisations”, om misshandel av spanska vinthundar (galgo) i Spanien

E. P.
14 Supporters 14 in European Union
  1. Launched November 2019

Enligt framställaren föds det i Spanien upp spanska vinthundar (galgo) i jaktsyfte, och dessa hålls under vedervärdiga förhållanden. När jaktsäsongen är över antingen överges hundarna eller så dödas de på ett brutalt sätt. Framställaren uppmanar Europaparlamentet att arbeta för att det ska antas enhetlig lagstiftning om djurskydd och djurs välbefinnande, i synnerhet för att bekämpa misshandel av spanska vinthundar. Det bör också utövas påtryckningar mot den spanska regeringen för att få den att vidta åtgärder och se över sin ståndpunkt i denna fråga.

Thank you for your support, E. P.