Rechtstaatlichkeit

E. P.
  1. Launched December 2019
  2. Time remaining 7 weeks

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Japani rikkoo vuonna 2014 ratifioimaansa Haagissa vuonna 1980 tehtyä yksityisoikeuden alaa koskevaa yleissopimusta kansainvälisestä lapsikaappauksesta. Vetoomuksen esittäjä huomauttaa, että Japanin lainsäädännössä ei ole säädetty muiden kuin japanilaisten vanhempien yhteishuoltajuudesta tai oikeudesta nähdä tai tavata lapsiaan. Hän väittää myös, että Japani rikkoo vuonna 1989 lapsen oikeuksista tehdyn yleissopimuksen 9 artiklaa, jossa taataan molempien vanhempien oikeus tavata lapsiaan. Vetoomuksen esittäjä vaatii ryhtymään kaikkiin tarvittaviin toimenpiteisiin, jotta estetään kansainvälisen lainsäädännön rikkomisen jatkaminen.

Thank you for your support, E. P.

openPetition international