Rechtstaatlichkeit

Gesteund door 6 medeondertekenaars, over internationale kinderontvoering in Japan

E. P.
  1. Launched December 2019
  2. Time remaining 7 weeks

Indiener beweert dat Japan het Haags Kinderontvoeringsverdrag van 1980 (Verdrag betreffende de burgerrechtelijke aspecten van internationale ontvoering van kinderen), dat Japan in 2014 bekrachtigd heeft, schendt. Indiener wijst erop dat de Japanse wetgeving niet voorziet in gedeelde voogdij, omgangsrecht of het recht op toegang tot hun kinderen voor niet-Japanse ouders. Hij beweert dat Japan ook in strijd handelt met artikel 9 van het Verdrag inzake de rechten van het kind van 1989, dat de toegang tot kinderen voor beide ouders waarborgt. Hij verzoekt dat alle noodzakelijke maatregelen worden genomen om verdere schendingen van het internationaal recht te voorkomen.

Thank you for your support, E. P.

openPetition international