Verkehr

Gesteund door 1 medeondertekenaar, over het gebruik van airconditioning in stilstaande vrachtwagens en verkeersveiligheid

E. P.
  1. Launched 29/01/2020

Indieners stellen dat vrachtwagenbestuurders een groter risico op ongelukken lopen door buitensporige vermoeidheid als gevolg van hoge temperaturen in de cabine. Voorst stellen zij dat dit indruist tegen Verordening (EG) nr. 561/2006, aangezien de bestuurderscabine dan niet langer beschouwd kan worden als “behoorlijke slaapfaciliteit” in de zin van deze regeling. Daarom verlangen zij dat vrachtwagens in Duitsland en in de EU verplicht worden uitgerust met een airconditioningsysteem dat werkt wanneer het voertuig stilstaat.

Thank you for your support, E. P.