Welfare

For nonprofitorganisationen Still I Rise, om påstået mishandling af uledsagede mindreårige og deres levevilkår i flygtningelejren på Samos i Grækenland

Andrageren klager over den uacceptable mishandling af uledsagede mindreårige og myndighedernes krænkelser af deres menneskerettigheder i flygtningelejren på Samos i Grækenland. Ifølge de oplysninger, som andrageren har fremlagt, er 19 % af de børn, der bor i denne flygtningelejr, ikke ledsaget af et familiemedlem eller en værge og er derfor ikke sikret en passende beskyttelse. Han henviser især til den dårlige fødevaredistribution og manglen på ordentlig sundhedspleje og juridisk og psykologisk støtte. Han fordømmer den dårlige behandling i modtagelses- og identifikationsprocedurerne for mindreårige, fejlernæring, dårlige hygiejneforhold og politivold, som alt sammen er med til at forværre levevilkårene for mindreårige og har alvorlige konsekvenser for deres fysiske og mentale sundhed. Andrageren opfordrer derfor EU-institutionerne til at sætte en stopper for denne systematiske krænkelse af uledsagede mindreåriges menneskerettigheder.