For Association of Independent Fuel Traders and Carriers, om påstået utilstrækkelighed af de bulgarske bestemmelser om olie i henhold til EU-retten

Andrageren klager over en bulgarsk lov om administrativ regulering af økonomiske aktiviteter i forbindelse med olie og olieprodukter. Andrageren hævder, at loven krænker princippet om friheden til at oprette og drive egen virksomhed og skaber forudsætninger for overtrædelse af reglerne om fri og fair konkurrence. Andrageren mener, at det pålagte juridiske ansvar ikke står i et rimeligt forhold til overtrædelserne, og hævder, at loven skaber en urimelig økonomisk og administrativ byrde for landbrugerne og pålægger infrastrukturkrav, som i praksis er uanvendelige ved visse aspekter af bulgarsk landbrug.