Trinkwasser

För Confederación de Asociaciones Vecinales de Aragón (CAVA – sammanslutningen av Aragoniens grannskapsföreningar), om möjlig underlåtenhet från Spaniens sida att fullgöra sin skyldighet att behandla avloppsvatten i miljömässigt känsliga områden i den autonoma regionen Aragonien

CONFEDERACIÓN ASOCIACIONES VECINALES DE ARAGÓN (CAVA)
  1. Launched October 2019

Framställaren uppger att underlåtenheten att behandla avloppsvatten i många miljömässigt känsliga områden i Aragonien ger upphov till miljöskador och till och med sjukdomsfall bland människor som bor i närheten av källflödena till floder i Pyrenéerna. Han begär att Spaniens regering och den autonoma regionen Aragoniens regering utan dröjsmål ska beordras att snabbt säkerställa tillhandahållandet av den infrastruktur för behandling av avloppsvatten som behövs i området.

Thank you for your support, CONFEDERACIÓN ASOCIACIONES VECINALES DE ARAGÓN (CAVA)