Administration

Euroopan unionin lentoturvallisuusviraston (EASA) värinäkövaatimuksiin liittyvästä syrjinnästä

Petitioner
0 supporters 0 in European Union

Collection finished

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä kiinnittää huomiota värinäkövaatimuksia koskeviin eroihin EASAn luokkaa 1 koskevien lääketieteellisten kelpoisuusvaatimusten ja muiden kansainvälisten vaatimusten välillä. Hän väittää, että kyseiset lentokoneen turvallista ohjaamista koskevat kelpoisuusvaatimukset ovat syrjiviä. Muissa maissa, kuten Uudessa-Seelannissa ja Yhdysvalloissa, lentäjien on läpäistävä lääkärintarkastus ja kyettävä näkemään värit, jotka ovat tarpeen lentokoneen turvallisessa ohjaamisessa. Jos he täyttävät edellä mainitut vaatimukset, heille myönnetään luokkaa 1 koskeva rajoittamaton lääketieteellinen kelpoisuustodistus. Vetoomuksen esittäjä toteaa, että tämäntyyppiset tarkastukset, joita myös Australian viranomainen (CASA) käyttää, ovat EASAn säännöissä vaadittuja tarkastuksia käytännöllisempiä, ja hän katsoo, että ne olisi otettava käyttöön EU:ssa, sillä niiden soveltaminen ei vaarantaisi matkustajien turvallisuutta. Hän vastustaa EASAn nykyisiä vaatimuksia siksi, että ne syrjivät EU:ssa lentäjiksi pyrkiviä EU:n kansalaisia verrattuna kolmansista maista peräisin oleviin hakijoihin. Vetoomuksen esittäjän mukaan yhteisillä maailmanlaajuisilla värinäkövaatimuksilla parannettaisiin yhdenmukaisuutta ja vähennettäisiin syrjintää.

Link to the petition

Image with QR code