By Renata Sutor (Polish) on solidarity and mutual assistance in fighting consequences of COVID-19 pandemic in the EU

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren opfordrer til gensidig bistand og solidaritet i forbindelse med bekæmpelsen af konsekvenserne af covid-19-pandemien og gennemførelsen af støttedirektivet. Inden for rammerne af dette direktiv vil enhver EU-borger modtage 5 000 EUR, der ikke skal tilbagebetales, navnlig personer, der er blevet afskediget fra deres arbejde, landbrugere, enlige mødre, pensionister, hjemløse og personer, der ikke har midlerne til at leve et anstændigt liv. Desuden vil alle landbrugere, der driver virksomhed i Den Europæiske Union, modtage et tilskud på 50 000 EUR pr. bedrift for at kunne undgå at gå konkurs og således ikke indstille produktionen af fødevare. Hver virksomhed vil modtage et tilskud på 50 000 EUR, der ikke skal tilbagebetales, for at undgå konkurs som følge af den finansielle krise og for ikke at afskedige deres medarbejdere. Hver medlemsstat vil modtage et tilskud, der ikke skal tilbagebetales, til sundhedstjenester i forbindelse med åndedrætsværn og andet medicinsk udstyr, som er nødvendigt for at redde menneskeliv i forbindelse med coronavirus. Efter aftale med de finansielle institutioner vil tilbagebetaling af lån blive suspenderet (lån ydet til medlemsstaterne og lån til EU-statsborgere) for en periode på 6 måneder. Endelig opfordrer andrageren til en beslutning, der samler alle landene i Den Europæiske Union i kampen mod coronavirus.

Link to the petition

Image with QR code