Handelspolitik

Tehokkaita oikeussuojakeinoja koskevan oikeuden rikkomisesta tapauksissa, joissa jäsenvaltio on rikkonut EU:n lainsäädäntöä

Christoph Klein
  1. Launched November 2019

Vetoomuksen esittäjä on sitä mieltä, että jos jäsenvaltio rikkoo EU:n sitovasta lainsäädännöstä johdettua sekundaarilainsäädäntöä tai prosessioikeudellista lainsäädäntöä, niillä henkilöillä, joihin rikkomukset vaikuttavat, ei ole tällä hetkellä perussopimusten takaamaa subjektiivista kanneoikeutta. Tämä puute estää heidän tapauksessaan oikeussuojan toteutumisen, mikä rikkoo Euroopan unionin perusoikeuskirjan 47 artiklaa (”Oikeus tehokkaisiin oikeussuojakeinoihin ja puolueettomaan tuomioistuimeen”). Vetoomuksen esittäjä ehdottaa ratkaisuja havaitun aukkokohdan korjaamiseksi.

Thank you for your support, Christoph Klein