Red bier og landmænd! Mod et bivenligt landbrug for et sundt miljø

Karl BÄR
Europa-Kommissionen
291.452 Supporters 291.452 in Europäische Union
  1. Launched September 2019

For at beskytte bier og menneskers sundhed opfordrer vi Kommissionen til at foreslå retsakter, der udfaser syntetiske pesticider inden 2035, genopretter biodiversiteten og støtter landbrugerne i omstillingen. Vi anbefaler en udfasning af syntetiske pesticider i landbrug i EU med 80 % inden 2030, idet der begyndes med de farligste, for at blive fri for syntetiske stoffer inden 2035, genopretning af de naturlige økosystemer i landbrugsarealerne, så landbruget bliver et middel til genopbygning af biodiversiteten, og reform af landbruget ved at prioritere små, forskelligartede og bæredygtige landbrug, støtte en hurtig stigning i agroøkologisk landbrug og økologisk dyrkning og fremme uafhængig landbrugerbaseret uddannelse og forskning i pesticid- og GMO-frit landbrug.

Thank you for your support, Karl BÄR