Health

På vegne af Brunico kommune, om mulige sundhedsskader ved den nye 5G-mobilkommunikationsteknologi

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Den 19. februar 2020 vedtog Brunico byråd (provinsen Bolzano-Alto Adige) en resolution, der satte spørgsmålstegn ved, om 5G-teknologien til telekommunikation er forenelig med hensynet til den offentlige sundhed, i mangel på videnskabelig dokumentation om teknologiens indvirkning på personer, dyr og natur. Andrageren henviser i denne forbindelse til artikel 191 i TEUF, navnlig forsigtighedsprincippet og princippet om forebyggende indsats. Da byrådet ikke har nogen mulighed for at overvåge indvirkningerne på grupper af følsomme personer (børn, unge, ældre eller personer med kroniske sygdomme) af en forøgelse af eksponeringen for elektromagnetiske bølger, opfordrer det til, at der vedtages lovgivning på europæisk plan om oprettelse af følsomme områder med henblik på at reducere de eksisterende grænseværdier eller indføre forbud mod installation af mobilmaster og anvendelse af anden, tilsvarende transmissionsteknologi. Byrådet opfordrer også til finansiering af ad hoc-sundhedsundersøgelser, der skal udføres af uafhængige organer.

Link to the petition

Image with QR code