Health

Brunicon kunnanvaltuuston puolesta, uuden 5G-matkaviestintätekniikan mahdollisesti aiheuttamista terveyshaitoista

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Etelä-Tirolin maakunnassa sijaitsevan Brunicon kunnanvaltuusto hyväksyi 19. helmikuuta 2020 päätöslauselman, jossa kyseenalaistetaan matkaviestinnässä käytettävän 5G-teknologian ja kansanterveyden välinen yhteensopivuus, koska 5G-teknologian vaikutuksista henkilöihin, eläimiin ja luontoon ei ole tieteellistä näyttöä. Vetoomuksen esittäjä vetoaa tältä osin SEUT-sopimuksen 191 artiklaan ja erityisesti ennalta varautumisen periaatteeseen sekä ennalta ehkäisevien toimien periaatteeseen. Koska kunnanvaltuustolla ei ole mitään keinoa valvoa vaikutuksia, joita herkästi reagoiville henkilöryhmille (lapset, nuoret, vanhukset tai kroonisesti sairaat) voi aiheutua lisääntyneestä altistumisesta sähkömagneettisille aalloille, kunnanvaltuusto kehottaa EU:ta hyväksymään lainsäädäntöä arkaluonteisten alueiden määrittämiseksi, jotta nykyisiä raja-arvoja voidaan laskea tai jotta matkapuhelinmastojen ja muiden vastaavien tiedonsiirtoteknologioiden rakentaminen voidaan kieltää. Kunnanvaltuusto vaatii myös, että riippumattomat elimet rahoittavat tilapäisiä terveystutkimuksia.

Link to the petition

Image with QR code