Bildung

Over de discriminatie van Portugese leraren met een arbeidscontract voor bepaalde tijd die in het buitenland werken

Antero Ribeiro
11 Supporters 11 in European Union
  1. Launched 19/12/2019

Indiener maakt zijn beklag over het feit dat Portugese leerkrachten met een arbeidscontract voor bepaalde tijd die in een Portugese school in het buitenland lesgeven, geen vast ambt kunnen bekleden, in tegenstelling tot hun collega’s op het Portugese vasteland. Hij wijst erop dat leraren in Portugal na de verlenging van vier opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd, permanent in dienst kunnen treden. Leerkrachten van Portugese scholen in het buitenland kunnen dit niet. Hij stelt dat dit neerkomt op discriminatie en dat leerkrachten in het buitenland in een precaire situatie verkeren.

Thank you for your support, Antero Ribeiro