Bildung

Määräaikaisella työsopimuksella ulkomailla työskentelevien portugalilaisten opettajien syrjimisestä

Antero Ribeiro
11 Supporters 11 in European Union
  1. Launched 19/12/2019

Vetoomuksen esittäjä valittaa, että portugalilaiset opettajat, jotka työskentelevät määräaikaisella työsopimuksella portugalilaisissa kouluissa ulkomailla, eivät voi saada toistaiseksi voimassa olevaa työsuhdetta opettajina toisin kuin manner-Portugalissa työskentelevät opettajat. Vetoomuksen esittäjä toteaa, että Portugalissa opettaja voidaan palkata toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen, kun määräaikainen sopimus on uusittu neljä peräkkäistä kertaa, kun taas portugalilaisissa kouluissa ulkomailla työskentelevien opettajien tapauksessa ei voida menetellä näin. Vetoomuksen esittäjän mukaan tämä on syrjivää ja asettaa ulkomailla työskentelevät opettajat epävarmaan asemaan.

Thank you for your support, Antero Ribeiro