Om påstået manglende overholdelse af direktiv 2004/38 fra Sveriges side

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren beklager Sveriges manglende overholdelse af EU-retten, nemlig at: Skatteverket nægter at udstede et personnummer og en fuldstændig forsikring til et familiemedlem til en EU-borger.Andrageren citerer direktiv 2004/38 og traktatbrudssag 2007-4081, der blev afsluttet med de svenske myndigheders forsikringer, men beklager, at der stadig er problemer 10 år senere, som det fremgår af hans andragende og andragende nr. 1211/2017 om et lignende emne.Andrageren er en britisk statsborger med ret til fast ophold i Sverige. Hans russiske hustru er registreret som familiemedlem til en EU-borger og er i øjeblikket på sin anden 5-årige opholdstilladelse. Ifølge andrageren har hans hustru fået at vide, at hun kan få et "koordinationsnummer" på et "vedvarende årligt grundlag" i stedet for et personidentifikationsnummer. Han hævder, at dette gør det muligt for Skatteverket at opkræve skatter fra hans kone uden at give hende nogen af de fordele, som en person med lovligt ophold har, f.eks. at kunne oprette en bankkonto, at betale regninger eller at benytte den offentlige forvaltnings hjemmesider.

Link to the petition

Image with QR code