Om manglende overholdelse af direktiv 2006/123/EF om tjenesteydelser i det indre marked i forbindelse med den spanske lovgivning om procesfuldmægtige

Petitioner
0 supporters 0 in European Union

Collection finished

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren påpeger, at han som advokat i Spanien kan udøve sit erhverv i alle EU's medlemsstater, og at alle advokater i EU kan udøve advokatvirksomhed i Spanien. Tjenesteydelser inden for advokatbistand i retten er imidlertid generelt forbeholdt procesfuldmægtige (Procuradores de los Tribunales), således at de, der er advokater i en EU-medlemsstat, ikke kan udøve dette erhverv i Spanien. Andrageren klager over, at han ikke kan udøve advokatvirksomhed i EU, hvis han er procesfuldmægtig i Spanien. Det spanske parlament vedtog en lov i oktober 2009, en måned før gennemførelsen af direktiv 2006/123/EF om tjenesteydelser i det indre marked, der fastslog, at udøvelsen af hvervet som advokat er uforeneligt med udøvelsen af hvervet som procesfuldmægtig, hvilket er i strid med direktivet.

Link to the petition

Image with QR code