Migrim

Om ett införlivande i Bulgarien av direktiv 2004/38/EG om unionsmedborgares och deras familjemedlemmars rätt att fritt röra sig och uppehålla sig inom medlemsstaternas territorier

Peticioni drejtohet tek
1 përkrahës 1 në Bashkimi Evropian

Mbledhja mbaroi

1 përkrahës 1 në Bashkimi Evropian

Mbledhja mbaroi

1. Filluar 2019
  2. Mbledhja mbaroi
  3. Përgatituni për paraqitje
  4. Dialog me marrësin
  5. Vendim

Kjo është një kërkesë në internet të Parlamentit Evropian .

përpara

Framställaren anger att direktiv 2004/38/EG inte har införlivats på rätt sätt i Bulgarien. Framställaren hänvisar till artikel 10 i detta direktiv, enligt vilken en handling som bestyrker familjeanknytning eller registrerat partnerskap ska uppvisas vid ansökan om ett uppehållskort i en EU-medlemsstat. Enligt framställaren begär Bulgariens migrationsdirektorat en särskild handling som bevis på ett ”bestående partnerskap”. Denna ska intyga äktenskap eller samboskap och ha en officiell stämpel från en annan EU-medlemsstat. Enligt framställaren är detta inte en korrekt tillämpning av EU-lagstiftningen.

Lidhje me peticionin

Imazhi me kodin QR

Skedar gris me kod QR

Asnjë PRO argument ende.

Asnjë argument CONTRA akoma.

Ndihmoni në forcimin e pjesëmarrjes së qytetarëve. Ne duam t'i bëjmë shqetësimet tuaja të dëgjohen dhe të mbeten të pavarura.

dhuroni tani