Om en påstået overtrædelse af Rådets afgørelse (FUSP) af 13. november 2017 om restriktive foranstaltninger på baggrund af situationen i Venezuela

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren redegør for den situation, der førte til vedtagelsen af Rådets afgørelse (FUSP) af 13. november 2017 om restriktive foranstaltninger på baggrund af situationen i Venezuela Endvidere anmoder hun om undersøgelse af en påstået overtrædelse fra Spaniens side af ovennævnte afgørelse i betragtning af den ureglementerede situation, der forårsagedes af Delcy Rodríguez' transit gennem Adolfo Suárez-Barajas International Airport, i og med at hun er en højtstående repræsentant for Nicolás Maduros regering. Den Europæiske Union har pålagt hende sanktioner på grund af hendes forbindelse til alvorlige overtrædelse af menneskerettigheder og grundlæggende rettigheder i Venezuela. Andrageren anmoder om, at Europa-Parlamentet kræver, at Spanien kommer med en redegørelse for de faktiske omstændigheder og forklarer, hvordan landet anvender de sanktioner, der er blevet vedtaget mod Nicolás Maduros regering og de 25 embedsmænd fra den venezuelanske stat. Andrageren kræver, at Europa-Parlamentet på grundlag af bestemmelserne i traktaten om Den Europæiske Union, traktaten om Den Europæiske Unions funktionsmåde og chartret om grundlæggende rettigheder minder Spanien om den forpligtelse, man påtager sig som medlem af EU til at bevare freden, styrke den internationale sikkerhed og fremme internationalt samarbejde, demokrati, retsstatsprincippet og respekt for menneskerettighederne og de grundlæggende frihedsrettigheder.

Link to the petition

Image with QR code