Om en EU-indsats for at fremme omdannelsen af tidligere stenbrud til reservoirer

La pétition est adressée à
0 Supporter 0 en Union européenne

Collecte terminée

0 Supporter 0 en Union européenne

Collecte terminée

1. Lancé 2020
  2. Collecte terminée
  3. Préparer la soumission
  4. Dialogue avec le destinataire
  5. Décision

Il s'agit d'une pétition en ligne du Parlement européen.

redirection

Andrageren opfordrer til, at EU gør en konkret indsats for at fremme teknologiske og industrielle projekter, der skal omdanne nedlagte stenbrud til reservoirer. De ville i så fald skulle indeholde en vandreserve, der kan anvendes til at imødegå den stigende vandmangel, som på grund af klimaforandringer og vandindvinding til flere civile og industrielle formål, opstår i stadigt større landområder. I denne henseende citerer han som et eksempel nogle nationale planer for omdannelsen af tidligere stenbrud til regnvandsreservoirer eller overløbsbassiner, der således kan anvendes under tørkeperioder, hvilket dog først kræver, at de tidligere stenbrud gøres vandtætte. Men henblik herpå foreslår han, at der på europæisk niveau indføres lovgivning, strategier, gennemførelsesbestemmelser og finansielle incitamenter til offentlig-private forskningsprojekter. Han fremhæver både omkostningerne ved at forberede og vedligeholde reservoirerne samt de fordele, der kan være i form af beskæftigelse. Han opfordrer endvidere til at inddrage Det Fælles Forskningscenter og til at undersøge det aktuelle tekniske niveau i hele EU for denne type omdannelse af nedlagte stenbrud.

Lien vers la pétition

Image avec code QR

Fiche détachable avec code QR

télécharger (PDF)

Pas encore un argument PRO.

Pas encore un argument CONTRA.

Contribuer à renforcer la participation citoyenne. Nous souhaitons faire entendre vos préoccupations tout en restant indépendants.

Promouvoir maintenant