Tiere

Og to medunderskrivere, om honningbiers velfærd

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren er landmand og driver en økologisk bigård sammen med sin hustru. Han har i sit daglige arbejde oplevet mange vanskeligheder som følge af manglen på lovbestemmelser i den fælles landbrugspolitik om behovet for at bevare honningbiers velfærd og beskytte bigårde. Ifølge andrageren omfatter truslerne mod honningbier ikke alene kemikaliseringen af landbruget, men også det manglende fokus på deres velfærd. Når alt kommer til alt, opdrættes bierne af mennesker og bør i det mindste forsynes med fødevarerationer. Den manglende fokus på biers velfærd er årsag til mange af de patologier og trusler, som beskrives i andragendet. Der foreslås også lovgivning med det formål at beskytte bigårde, bevare biodiversiteten og sikre honningbiernes velfærd.

Thank you for your support, E. P.
pro

contra