Miljø

For the Association for the Renaissance of Craiova (ARC), om den planlagte udvidelse af driften af Kozloduy-kernekraftværket i Bulgarien

Kampanje tas opp
4 Støttende 4 inn Den europeiske union

Innsamling ferdig

4 Støttende 4 inn Den europeiske union

Innsamling ferdig

1. Startet 2019
  2. Innsamling ferdig
  3. Forbered innlevering
  4. Dialog med mottaker
  5. Beslutning

Dette er en nettbasert petisjon av Europaparlamentet .

Videresending

Andrageren modsætter sig planerne om at forlænge driftstilladelsen for reaktor 5 og 6 på Kozloduy-kernekraftværket i Bulgarien i nærheden af den rumænske grænse. Han opfordrer til en genoptagelse af den grænseoverskridende konsekvensanalyse af et deponeringsanlæg samt en forlængelse af driften af to reaktorer, hvorved borgernes ret til information og høring respekteres, jf. Århuskonventionens artikel 6. Andrageren hævder, at 23 lokalsamfund i Rumænien, herunder byen Craiova, er beliggende i det nukleare risikoområde og direkte berørt af aktiviteterne på Kozloduy. Han hævder, at høringen og oplysningen af den rumænske befolkning var dårligt organiseret og ikke gav mulighed for reel deltagelse eller hensyntagen til oppositionens modstand i den endelige beslutning. Ifølge andrageren gav de rumænske myndigheder udtryk for, at de var villige til at gennemføre en miljøkonsekvensvurdering på tværs af landegrænserne, men Bulgarien besluttede ensidigt at udstede tilladelsen.

Link til kampanjen

Bilde med QR-kode

Avrivningslapp med QR-kode

nedlasting (PDF)

Ingen PRO-argument ennå.

Ingen CONS-argument ennå.

Bidra til å styrke innbyggermedvirkning. Vi ønsker å gjøre dine bekymringer hørt samtidig som vi forblir uavhengige.

Markedsfør nå