Health

For Ferdergarper, om behandlingen af gylle fra kvæghold i Segovia (Spanien)

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren anfører, at der i kommunen Nava de la Asunción (Segovia) og andre regioner, der forsynes af Los Arenales-grundvandsmagasinet, ikke er blevet truffet foranstaltninger til at sikre, at gylle fra kvæghold behandles korrekt, hvilket rammer en befolkning på op til i alt 46 000 indbyggere i provinserne Valladolid, Segovia og Ávila. Hun siger, at forurening som følge af arsen, der siver ned i jorden og vandet, forårsager betydelig skade på miljøet. Forekomsten af arsen er et alvorligt folkesundhedsproblem. Hun anmoder Udvalget for Andragender om at indlede den nødvendige procedure for at få afklaret, hvorvidt der er tale om en overtrædelse af EU's regelsæt om vand.OplysningerAndrageren henviser til følgende EU-direktiver: Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2008/98/EF af 19. november 2008 om affald, særlig artikel 13 om beskyttelse af menneskers sundhed og miljøet og artikel 15 om ansvar for affaldshåndtering ; Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2006/118/EF af 12. december 2006 om beskyttelse af grundvandet mod forurening og forringelse, særlig artikel 6 om foranstaltninger til at forebygge eller begrænse udledning af forurenende stoffer til grundvand; Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2006/11/EF af 15. februar 2006 om forurening, der er forårsaget af udledning af visse farlige stoffer i Fællesskabets vandmiljø, hvis artikel 4 og efterfølgende artikler kræver tilladelse fra den kompetente myndighed i den pågældende medlemsstat før enhver udledning af farlige stoffer; Rådets direktiv 98/83/EF af 3. november 1998 om kvaliteten af drikkevand, hvis artikel 4 fastsætter forpligtelser i denne henseende; Rådets direktiv 91/676/EØF af 12. december 1991 om beskyttelse af vand mod forurening forårsaget af nitrater, der stammer fra landbruget; Rådets direktiv 96/61/EF af 24. september 1996 om integreret forebyggelse og bekæmpelse af forurening.

Link to the petition

Image with QR code