Außenpolitik

EU:n sitoutumisen lisäämisestä Kosovossa ja Serbiassa sekä näiden maiden välisten maa-alueiden vaihtokauppojen välttämisestä

V. O.
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Vetoomuksen esittäjä kehottaa EU:ta tukemaan Kosovossa demokratiaa ja parempaa vallanjakoa edistävää politiikkaa ja lisäämään sovittelutoimiaan Serbian ja Kosovon välillä. Hän tuomitsee erityisesti vain Yhdysvaltojen erityisedustajan ja Serbian neuvotteleman maa-alueiden vaihtokaupan, jossa hyödynnetään covid-19-kriisin Kosovossa synnyttämää valtatyhjiötä ja sitä seurannutta epäluottamuslauseen esittämistä hallitukselle. Vetoomuksen esittäjä kiinnittää huomiota tuhoisiin seurauksiin – tuhansien siviilien kuolemaan, etniseen puhdistukseen, kansanmurhaan, joukkomurhiin, suurien ihmismäärien muuttamisen, joukkoraiskauksiin ja rikoksiin ihmisyyttä vastaan – jotka ovat aiemmin johtaneet alueellisiin muutoksiin Balkanilla. Siksi hän kehottaa EU:ta noudattamaan SEU-sopimuksen 21 artiklan 2 kohdassa vahvistettuja EU:n yhteisen ulkopolitiikan tavoitteita ja ehkäisemään alueellisia muutoksia.

Thank you for your support, V. O.

openPetition international