Media

Xnetin puolesta, verkon neutraaliutta koskevien säännöksien loukkaamisesta Espanjassa

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä on huolissaan siitä, että Espanja ei ole pannut asianmukaisesti täytäntöön verkon neutraaliutta koskevia säännöksiä. Vetoomuksen esittäjän mukaan Espanja ei ole pannut asianmukaisesti täytäntöön Euroopan parlamentin ja neuvoston 25. marraskuuta 2015 hyväksymää avointa internetiä koskevaa asetusta (asetus (EU) 2015/2120) ja Euroopan sähköisen viestinnän sääntelyviranomaisten yhteistyöelimen (BEREC) elokuussa 2016 hyväksymiä täytäntöönpanoa koskevia suuntaviivoja. Vetoomuksen esittäjä toteaa, että EU:n lainsäädännön mukaan avointa internetiä koskevien sääntöjen täytäntöönpano on kansallisten sääntelyviranomaisten tärkeä tehtävä. Espanjassa täytäntöönpanosta vastaava elin, joka on energiasta ja digitaalistrategiasta vastaavan ministeriön alaisuudessa toimiva tietoyhteiskuntaa ja digitaalistrategiaa käsittelevä valtiosihteeristö, ei ole riippumaton elin. Vetoomuksen esittäjä väittää, että Espanja rikkoo asetusta, koska se ei ole luonut erillistä valituskanavaa verkon neutraaliudesta ja se ei pane tehokkaasti täytäntöön verkon neutraaliutta koskevia säännöksiä.

Link to the petition

Image with QR code