Media

På vegne af Xnet, om påstået overtrædelse af bestemmelserne om netneutralitet i Spanien

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren er bekymret over en påstået ukorrekt gennemførelse af bestemmelserne om netneutralitet i Spanien. Andrageren mener, at Spanien ikke har sikret en korrekt gennemførelse af EU's forordning om det åbne internet (forordning (EU) 2015/2120), som blev vedtaget den 25. november 2015 af Europa-Parlamentet og Rådet, og de retningslinjer, der blev vedtaget i august 2016 af Sammenslutningen af Europæiske Tilsynsmyndigheder inden for Elektronisk Kommunikation (BEREC). Hun påpeger, at i henhold til EU's lovgivning er håndhævelsen af reglerne om det åbne internet en vigtig opgave for de nationale tilsynsmyndigheder. I Spanien er det organ, der er ansvarligt for gennemførelsen, nemlig statssekretariatet for informationssamfundet og den digitale dagsorden, der henhører under ansvarsområdet for ministeren for energi og den digitale dagsorden, imidlertid ikke uafhængigt. Andrageren hævder, at Spanien overtræder forordningen, da det ikke har oprettet en særskilt klagekanal om netneutralitet og ikke gennemfører bestemmelserne om netneutralitet effektivt.

Link to the petition

Image with QR code