Puolan Italian suurlähetystön antamasta kulkuluvasta ja hänen (alaikäisten) lastensa maastapoistumista koskevasta kiellosta

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Vetoomuksen esittäjä kritisoi Puolan Italian suurlähetystön menettelytapaa. Suurlähetystö antoi alaikäisiä lapsia koskevan kulkuluvan, vaikka heidän maasta pois viemisestään oli virallinen kielto. Vetoomuksen esittäjän ja tämän puolalaisen vaimon välisten erimielisyyksien seurauksena vetoomuksen esittäjä perui suostumuksensa heidän kahden (alaikäisen) lapsensa maasta pois viemiseen. Sen jälkeen alueen toimivaltaiset poliisiviranomaiset antoivat määräyksen lasten passien luovuttamisesta. Vaikka alaikäisten maasta pois viemisestä oli virallinen kielto, josta oli asianmukaisesti ilmoitettu, vetoomuksen esittäjän vaimo kävi Roomassa olevassa Puolan suurlähetystössä, jossa hänelle annettiin tilapäinen maastapoistumisviisumi. Vetoomuksen esittäjä pyytää siksi Euroopan parlamenttia puuttumaan asiaan.