Om ”no go”-områden i EU

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Framställaren anser att så kallade ”no go” -områden, som medlemsstaterna inte har någon kontroll över (exempelvis när det gäller insamling av skatt, sanitära tjänster, domstolar, polis och militär), växer fram i europeiska länder. I medlemsstaternas så kallade ”no go” -områden finns det ingen kontroll över anhopning av vapen av alla slag, droger, prostitution, pedofili och annan verksamhet som innebär grundläggande brott mot EU-rätten och nationell rätt. De utgör en grundläggande kränkning av medlemsstaternas suveränitet och av EU:s suveränitet som helhet. Enligt framställaren utgör denna utveckling ett stort säkerhetshot för Nato och ett grundläggande angrepp på EU:s medborgare som leder till att människor som bor i EU diskrimineras eller behandlas olika. Framställaren uppmanar till att man snabbt får till stånd suveränitet över de så kallade ”no go” -områdena för att fullt ut genomföra EU:s och medlemsstaternas lagstiftning med alla medel som föreskrivs i lagstiftningen, inbegripet nödsituationer.

Link to the petition

Image with QR code