Om nægtelse af EU's ret til fri bevægelighed i Cypern

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren hævder, at Cypern overtræder direktiv 2004/38/EF om unionsborgeres og deres familiemedlemmers ret til at færdes og opholde sig frit på medlemsstaternes område ved at nægte sin hustru, der er tyrkisk statsborger og bosat i Tyskland, ret til indrejse i landet uden visum. Andrageren hævder, at hans kone ikke engang kan bestille en flyrejse til Cypern på grund af kravet om visum for alle tyrkiske borgere, som Cypern har pålagt luftfartselskaberne. Andrageren opfordrer til, at direktivet om fri bevægelighed håndhæves, og sætter i denne forbindelse spørgsmålstegn ved den fortolkning, som Cypern har gjort af afgørelse 565/2014/EU om indførelse af en forenklet ordning for personkontrol ved de ydre grænser, der er baseret på Bulgariens, Kroatiens, Cyperns og Rumæniens ensidige anerkendelse af visse dokumenter, der har samme værdi som deres nationale visa.

Link to the petition

Image with QR code