Environment

Om manglende overensstemmelse med gennemførelsesafgørelse (EU) 2015/893 af 9. juni 2015 – fældning af træer, som er angrebet af asiatisk træbuk, i byen Miesbach

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Andrageren hævder, at der i en række parker i byen Miesbach findes en bestand af sunde løvfældende træer, som bør bevares. I henhold til en beslutning, som delstaten Bayerns landbrugsinstitut (Bayrisches Landesanstalt für Landwirtschaft – LfL) traf i november 2019, skal en del af disse træer imidlertid fældes, da det ikke kan udelukkes, at de er angrebet af asiatisk træbuk. Andrageren protesterer over fældningen med henvisning til gennemførelsesafgørelse (EU) 2015/893 af 9. juni 2015. Han protesterer også over landbrugsinstituttets beslutning, men har ikke fremsendt en beslutning fra landbrugsinstituttet i så henseende. Han hævder, at fældningen er i strid med gennemførelsesafgørelse (EU) 2015/893 af 9. juni, fordi der er tale om en kulturelt og historisk værdifuld population af træer, og at bilag III muliggør undtagelser inden for en radius på 100 m. Han ønsker, at de planlagte foranstaltninger bliver stillet i bero indtil videre.