Environment

9. kesäkuuta 2015 annetun täytäntöönpanopäätöksen (EU) 2015/893 noudattamatta jättämisestä, eli aasianrunkojäärän saastuttamien puiden kaatamisesta Miesbachin kaupungissa

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Vetoomuksen esittäjä toteaa, että Miesbachin kaupungin useissa puistoissa on terve lehtipuukanta, joka on säilytettävä. Baijerin maatalousinstituutin (Bayrisches Landesanstalt für Landwirtschaft eli LfL) marraskuussa 2019 tekemän päätöksen mukaan osa kannasta on kuitenkin kaadettava, koska aasianrunkojäärän aiheuttamaa saastumista ei voitu sulkea pois. Vetoomuksen esittäjä vastustaa tätä viitaten 9. kesäkuuta 2015 annettuun täytäntöönpanopäätökseen (EU) 2015/893. Lisäksi hän vastustaa LfL:n päätöstä, vaikka hän ei ole toimittanut LfL:n asiaa koskevaa päätöstä. Vetoomuksen esittäjä katsoo, että puiden kaataminen on 9. kesäkuuta 2015 annetun täytäntöönpanopäätöksen (EU) 2015/893 vastaista, koska puukanta on kulttuurisesti ja historiallisesti arvokas ja liitteessä III säädetään mahdollisuudesta tehdä poikkeuksia 100 metrin säteellä. Hän pyytää keskeyttämään suunnitellut toimet toistaiseksi.