Om en svigagtig pyramideordning begået af selskabet "Arte y Naturaleza S.L.", der ligner det, som Fórum Filatélico og Afinsa begik i Spanien

Peticija je naslovljena na

0 Podpisi

Zbiranje končano

0 Podpisi

Zbiranje končano

1. Začelo 2020
  2. Zbiranje končano
  3. Pripravite oddajo
  4. Dialog s prejemnikom
  5. Odločitev

To je spletna peticija Evropskega parlamenta .

Posredovanje
Ta peticija je na voljo tudi v slovenski .

Petition richtet sich an: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Andrageren klager over, at selskabet "Arte y Naturaleza Gespart S.L." er omfattet af en svigagtig pyramideordning, som hun er blevet offer for, sammen med 19 360 andre personer. Andrageren bemærker, at virksomhedens modus operandi var den samme som for FORUM og AFINSA, som de spanske retsmyndigheder fandt skyldige. Andrageren anmoder om, at det rejste spørgsmål drøftes og eventuelt behandles sammen med andre lignende sager indgivet i forbindelse med pyramideordninger. For det første for at finde løsninger med henblik på at forbedre beskyttelsen af forbrugerne mod vildledende og kriminelle aktiviteter. For det andet for at fastsætte kriterier og frister med henblik på en effektiv afvikling af boet. Dette ville forhindre, at tidens gang og betalingen af gebyrer, der indhentes af kuratorerne, reducerer eller udtømmer mulighederne for inddrivelse af investeringer foretaget af godtroende forbrugere, som havde tillid til, at de oplysninger, som selskabet fremlagde, inden det gik konkurs, var gennemsigtige og retvisende. Endelig bør EU-institutionerne sikre en effektiv beskyttelse mod svigagtige pyramideordninger i fremtiden.

Povezava do peticije

Slika s kodo QR

Listek za trganje s kodo QR

Prenesi (PDF)

Informacije o peticiji

Petition gestartet: 22. 06. 2020
Petition endet: 21. 06. 2021
Regiji: Evropska unija
kategorijo:

razprava

Zaenkrat še ni nobenega PRO argumenta.

Ni še argumenta CONS.

Pomagajte okrepiti sodelovanje državljanov. Želimo, da bi bili vaši pomisleki slišani in hkrati ostali neodvisni.

Promovirajte zdaj