Om bekæmpelse af påstået menneskehandel og hvidvaskning af penge i forbindelse med under beskæftigelse af ikke-EU-arbejdstagere

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren, en ukrainsk arbejdstager, har arbejdet i Polen fra slutningen af 2016 til begyndelsen af 2019 gennem et vikarbureau. Efter hans opfattelse opfandt bureauets ledelse et falsk og svigagtigt beskæftigelsessystem med henblik på at udnytte systemet og arbejdstagerne uden at give dem nogen sociale garantier. Arbejdsvilkårene var sundhedsskadelige og ulovlige ifølge polsk lovgivning. Han oplyser, at han var udsendt i mere end to år af det pågældende bureau, og at størstedelen af hans løn ikke blev indberettet og beskattet, og at arbejde, der blev udført ud over den normale arbejdstid, ikke blev betalt. Han har henvendt sig til de polske tilsynsmyndigheder, retsvæsenet og medierne med sagen. Andragerens hovedanklager er påståede overtrædelser af Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/52/EF af 18. juni 2009 om minimumsstandarder for sanktioner og foranstaltninger over for arbejdsgivere, der beskæftiger tredjelandsstatsborgere med ulovligt ophold, Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor og Europa-Parlamentets og Rådets direktiv (EU) 2018/1673 af 23. oktober 2018 om strafferetlig bekæmpelse af hvidvask af penge.

Link to the petition

Image with QR code