Environment

Namens de Brampton A14 Campaign Group (BCG), over schending van VN/EU-beginselen van duurzame ontwikkeling en EU-wetgeving inzake milieu, gezondheid en vervoer bij de aanleg van de A14 (Verenigd Koninkrijk)

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Indienster vraagt om steun van de EU om de aanleg van de niet-conforme nieuwe weg van Highways England (die van Felixstowe naar Nuneaton loopt) stop te zetten en ervoor te zorgen dat het conforme alternatief van BCG wordt beoordeeld, aangezien het huidige project ernstige problemen van luchtvervuiling dreigt mee te brengen. Indienster benadrukt dat infrastructuurplannen zouden moeten voldoen aan VN-/EU-/Britse milieubeleidsmaatregelen en -wetgeving en de beginselen van duurzame ontwikkeling ter bescherming van mensen, wilde flora en fauna en het milieu. BCG vraagt het Parlement om het Verenigd Koninkrijk eraan te herinneren dat de beoordeling van het multimodale project van BCG een geactualiseerde milieueffectbeoordeling volgens EU-richtsnoeren zou moeten behelzen. Indienster stelt ook concrete maatregelen voor, zoals de invoering van verplichte zones ter bescherming van de gezondheid.