Environment

För ”Brampton A14 Campaign Group (BCG)”, om en överträdelse av FN:s/EU:s principer om hållbar utveckling och EU:s miljö-, hälso- och transportlagstiftning i samband med byggandet av vägen A14 i Förenade kungariket

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Framställaren ber EU om hjälp att stoppa Highways Englands olagliga byggande av en ny väg (mellan Felixstowe och Nuneaton) och se till att en bedömning görs av BCG:s lagliga alternativ eftersom det aktuella projektet riskerar att leda till allvarliga problem med luftföroreningar. Framställaren betonar att infrastrukturplaner bör överensstämma med FN:s och EU:s miljöpolitik och miljölagstiftning samt principerna om hållbar utveckling så att människor, vilda djur och växter och miljön skyddas. BCG uppmanar parlamentet att påminna Förenade kungariket om att bedömningen av BCG:s multimodala program bör omfatta en uppdaterad miljökonsekvensbedömning som genomförts i enlighet med EU:s riktlinjer. Framställaren föreslår också konkreta åtgärder, exempelvis att obligatoriska hälsoskyddsområden tillhandahålls.