Environment

Namens Alpe Adria Green, over een project voor de opvang en behandeling van afvalwater in Slovenië

Indiener verwijst naar een project voor afvalwaterbehandeling in Slovenië genaamd "Ljubljana Wastewater Collection and Treatment" (Brod-Ježice) en beweert dat het inbreuk maakt op Richtlijn 2011/92/EU betreffende de milieueffectbeoordeling van bepaalde openbare en particuliere projecten alsook op Verordening (EG) nr. 1367/2006 betreffende de toepassing van de bepalingen van het Verdrag van Aarhus betreffende toegang tot informatie, inspraak bij besluitvorming en toegang tot de rechter inzake milieuaangelegenheden op de communautaire instellingen en organen. In het verzoekschrift worden de projectspecificaties en de door indieners gepercipieerde bijbehorende milieurisico's uiteengezet, alsook de bewering dat het project zou plaatsvinden op een stuk grond dat niet geologisch stabiel is. Indieners stellen dat de goedkeuringsprocedures voor het project onregelmatig waren en dat de betreffende autoriteiten geen antwoorden hebben gegeven ondanks milieubezwaren die bij zowel de lokale autoriteiten als de Europese Commissie bekend waren.