Environment

For "Alpe Adria Green", om et projekt om opsamling og behandling af spildevand i Slovenien

3 supporters 3 in European Union

Collection finished

3 supporters 3 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren henviser til et spildevandsrensningsanlæg i Slovenien, der kaldes "Ljubljanas spildevandsindsamling og -behandling" (Brod-Ježice), og hævder, at det er i strid med direktiv 2011/92/EU om vurdering af visse offentlige og private projekters indvirkning på miljøet samt forordning (EF) nr. 1367/2006 om anvendelse af Århus-konventionens bestemmelser om adgang til oplysninger, offentlig deltagelse i beslutningsprocesser samt adgang til klage og domstolsprøvelse på miljøområdet på Fællesskabets institutioner og organer. Andragendet indeholder detaljerede oplysninger om projektspecifikationerne og de miljømæssige risici, som andragerne opfatter, herunder påstanden om, at projektet vil køre på et område, der ikke er geologisk stabilt. Andragerne hævder, at tilladelsesprocesserne for projektet var uregelmæssige, og at der ikke blev modtaget svar fra de ansvarlige myndigheder på trods af de miljømæssige bekymringer, som både de lokale myndigheder og Kommissionen havde kendskab til.

Link to the petition

Image with QR code