Migration

Liikkumisvapautta koskevan direktiivin 2004/38/EY täytäntöönpanosta Irlannissa

Nial Pickering
  1. Launched October 2019

Vetoomuksen esittäjä valittaa Euroopan unionin kansalaisten ja heidän perheenjäsentensä oikeudesta liikkua ja oleskella vapaasti jäsenvaltioiden alueella annetun direktiivin 2004/38/EY väitetystä laittomasta täytäntöönpanosta Irlannissa. Vetoomuksen esittäjä, joka on Yhdistyneen kuningaskunnan kansalainen ja asuu vietnamilaisen vaimonsa ja kaksoiskansalaisuuden omaavan tyttärensä kanssa Turkissa, väittää, että Irlannin viranomaiset ovat evänneet hänen vaimoltaan viisumin, koska he epäilevät hänen kiertävän kansallisia maahanmuuttolakeja. Vetoomuksen esittäjän mukaan tällainen epääminen rikkoo hänen liikkumisvapauttaan ja oikeuttaan perhe-elämään.

Thank you for your support, Nial Pickering