Economy

Ingediend door Dancho Stoyanov (Bulgaarse nationaliteit) over de vermeende onverenigbaarheid van de warmtevoorziening in Bulgarije met het recht van de Europese Unie

Petitioner
0 supporters 0 in European Union

Collection finished

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener klaagt over een vermeende inbreuk op het EU-recht in verband met de warmtevoorziening in Bulgarije. Hij stelt dat Richtlijn 2012/27/EU betreffende energie-efficiëntie en Richtlijn 2011/83/EU betreffende consumentenrechten in Bulgarije niet correct zijn omgezet. Hij stelt dat het verwarmingsbedrijf, dat in Bulgarije een monopolie heeft, bewust tot eigen voordeel algoritmen gebruikt voor de berekening van de verbruikte warmte, wat voor veel energieconsumenten economisch nadelig is. Indiener stelt tevens dat op grond van de nationale wetgeving een bepaald bedrag in rekening wordt gebracht voor verwarmingen die de burgers uitdrukkelijk niet willen gebruiken. Voorts beschuldigt hij de nationale autoriteiten ervan onrechtmatige staatssteun te verlenen. Indiener verzoekt om maatregelen tegen de nationale autoriteiten met het oog op bescherming van de rechten van burgers, eerbiediging van de Uniewetgeving inzake consumentenrechtenbescherming en de verplichting van de gerechtelijke en bestuurlijke instanties deze te handhaven.

Link to the petition

Image with QR code