Economy

Vetoomuksen esittäjä valittaa Euroopan unionin lainsäädännön väitetystä noudattamatta jättämisestä lämpöenergian toimituksissa Bulgariassa. Hänen mukaansa energiatehokkuudesta annettua direktiiviä 2012/27/EU ja kuluttajien oikeuksista annettua direktiiviä 2011/83/EU ei sovelleta Bulgariassa asianmukaisesti. Hän väittää, että monopoliasemassa oleva lämmitysalan yhtiö käyttää tahallisesti hyödykseen algoritmeja, joilla käytetty lämpöenergia lasketaan, ja aiheuttaa tällä tavoin taloudellista haittaa energian kuluttajille. Vetoomuksen esittäjä toteaa myös, että kansallisessa lainsäädännössä säädetään sellaisista lämmityslaitteista perittävästä maksusta, joista kansalaiset ovat ilmoittaneet, etteivät he halua niitä käyttää. Lisäksi hän väittää kansallisten viranomaisten maksavan kohtuutonta valtiontukea. Vetoomuksen esittäjä vaatii ryhtymistä kansallisten viranomaisten vastaisiin toimiin, jotta voidaan suojella kansalaisten oikeuksia niin, että samalla noudatetaan kuluttajien oikeuksien suojaa koskevaa unionin lainsäädäntöä ja velvoitetaan oikeus- ja hallintoviranomaiset soveltamaan sitä.