Health

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä arvostelee ilman laadusta ja sen parantamisesta annetun direktiivin 2008/50/EY puutteita ja siihen liittyviä ristiriitaisuuksia. Esittäjä väittää, että pienhiukkasten 20–32 µg/m3:n pitoisuustasoon (PM2,5) liittyvä hiukkasten raja-arvo 40 µg/m3 (PM10) kalenterivuodessa on syynä tuhansiin ennenaikaisiin kuolemiin vuosittain pelkästään Budapestin alueella. Vetoomuksen esittäjä katsoo, että vastoin direktiivin johdanto-osan 2 kappaleen säännöstä, PM10-hiukkasten raja-arvoissa ei oteta lainkaan huomioon asiaankuuluvia Maailman terveysjärjestön normeja ja ohjeita, ja esittäjä kyseenalaistaa ylemmän päivittäisen kynnysarvon mahdollisen ylittymisen 35 kertaa vuodessa. Lopuksi vetoomuksen esittäjä väittää, etteivät kynnysarvot noudata kuudennen ympäristöä koskevan Euroopan yhteisön toimintaohjelman 2002–2012 ilmanlaatunormeja ja kansallisia päästörajoja koskevia säännöksiä.

Link to the petition

Image with QR code