Health

Geen Corona-inentingspas in de EU!

Europese Unie
283.064 Supporters
Collection finished
  1. Launched 07/04/2021
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

De Europese inentingspas, waar naar aanleiding van de coronapandemie aan gewerkt wordt, moet verhinderd worden.

Reason

Het is onzeker hoe goed en hoe lang de immuniteit blijft. Bovendien bestaan problemen op het vlak van ethiek en privacybescherming. Nu heeft de WGO bekendgemaakt, dat ze zulke inentingspassen afkeurt.

De hoogste ethische waarde heeft het recht op lichamelijke integriteit en de gelijkbehandeling van ingeënte en niet-ingeënte mensen, die ook als grondrechten in de EU-charta vermeld worden. Deze zijn door de inentingspas in gevaar, aangezien het terugkrijgen van bepaalde grondrechten tenminste voor bepaalde tijd aan een inenting gekoppeld zou worden. Op die manier wordt het vrije besluit tot inenting gemanipuleerd en een vorm van discriminatie in het leven geroepen.

Aangezien de inentingspas gedigitaliseerd zou worden, bestaat er in principe de mogelijkheid, dat persoonlijke zorggegevens gestolen worden. Bovendien vernemen niet enkel dienstverleners als reisorganisaties de inentingsstatus, maar indirect ook bv. de werkgever, als medewerkers een vliegreis niet kunnen maken.

Bronnen:

Thank you for your support, Hendrik Maryns from LV Haarlem