Traffic & transportation

For "Plataforma por el Ferrocarril -Madrid-Aranda-Burgos línea 102", om genåbning af jernbanelinjen Madrid-Aranda-Burgos i Spanien

Petitioner
3 supporters 3 in European Union

Collection finished

3 supporters 3 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren klager over, at jernbanelinjen mellem Madrid, Aranda og Burgos, som blev åbnet i 1968, nu er blevet lukket for godstransport i otte år. Han hævder, at ADIF, Spaniens myndighed for jernbaneinfrastruktur ikke har udført de rigtige undersøgelser, og opfordrer til, at strækningen, som vil udgøre en afgørende forbindelse mellem regionen Castilla y León og Madrid, behandles som en prioritet på europæisk plan (dvs. Som en del af den E-5-korridor, der strækker sig fra Det Forenede Kongerige til Algeciras). Han opfordrer til, at jernbanerne anvendes til at fremme godstransport mellem Algeciras og Irún, da det i øjeblikket kun er 3 % af de 768 mio. tons gods, der årligt transporteres mellem Algeciras, Madrid og Irún, som transporteres med jernbane.

Link to the petition

Image with QR code